Serviceschema för elcyklar via Cycleurope. Denna funktion förutsätter att cykelhandlaren är ansluten till Cycleurope.
I kassan kan man registrera om man gör en service på en elcykel. I dokumentet står det hur man lägger upp och använder funktionen. Cykelhandlare brukar benämna det ”Cykelkärlek”. Serviceschema gör kontroll om cykeln är såld i kassan samt ifall artikelnumret på det RAM-numret finns hos Cycleurope. Om cykeln Inte är såld i kassan ges detta som besked direkt. Om cykeln är såld i kassan med annat artikelnummer än det som finns hos Cycleuropeså kommer serviceschema inte att kunna gå vidare. Då hittas inte RAM-numret. Makrot för serviceschemat är ##SERVICESCHEMA##
Kom i gång
Skapa en ny knapp med makrot ##SERVICESCHEMA## Ange önskad text i stil med: Serviceschema
Hur fungerar funktionen?
När man trycker på Serviceschema knappen så frågar systemet efter ett ramnr. När man knappat in ramnr tar systemet reda på vilken artikel detta ramnr tillhör, sedan görs en kontroll på tillhörande artikelnr ifall det är en av Cycleuropes EL-cyklar! Ramnr är att betraktas som ett registreringsnummer på cykeln, det är den unika identifikatorn på cykeln.
Den kontrollen görs över internet mot en lista som vi erhållit från Cycleurope, där alla artikelnr för gällande EL-cyklar finns med. Denna lista uppdateras när det kommer nya modeller.
Blankett: Vilken version av blanketten
Intervall: Här väljer man serviceintervall
Ändrad / Skapad: Datumet då blanketten påbörjades
Information om aktuell Cykel.
Om den är såld, visas försäljningsdatumet samt kundinformation.
Har man skapat en serviceorder där ramnr finns med i fälten: Märke eller Tillverk.nr då kan man se historik om aktuell cykel.
Visar att man har fyllt i alla punkter på serviceschemat
Visar att man saknar några punkter på serviceschemat
PDF: Skapar en PDF fil över serviceschemat och öppnar den i installerad PDF läsare.
Utskrift: Skriver ut serviceschemat
Stäng: Stänger serviceschema fönstret