POS RZE3-Serien

Åtgärda jordkabel för 10,1" kunddisplay på RZE3 serien (J1900, i3 och i5)

Åtgärda jordkabel för 10,1" kunddisplay på RZE3 serien (J1900, i3 och i5) Det har visat sig att jordkabeln till kunddisplayen ibland kan orsaka att kunddisplayen slutar att fungera, börjar blinka eller tappar kontakt. Om dessa problem uppkommer och inget annat åtgärdar problemen följer här en guide över hur en auktoriserad kassatekniker kan öppna upp datorn och undersöka jordkabeln samt fästa denna på en annan jordpunkt. Öppna datorchassit och flytta jordkabeln till en annan jordad punkt

Kalibrera touch på bland annat J1900 / RZE3-serien

Kalibrera touch på bland annat J1900 / RZE3-serien Kalibreras via Windows "Tablet PC Settings" Touchenheten Själva touchen i enhetshanteraren är "HID-compliant touch screen" under "Human Interface Devices". Kalibrering Öppna kontrollpanelen och gå vidare till "Tablet PC Settings" Väl "Display" och tryck på knappen "Calibrate" Följ informationen på skärmen för att kalibrera.

Kassalådan på J1900 / RZE3 via "SHARP5001" - Windowsregistret (J1900, i3 och i5)

Kassalådan på J1900 / RZE3 via "SHARP5001" - Windowsregistret (J1900, i3 och i5) I ghosten på J1900 / RZE3 finns informationen för den interna kassalådeporten förinställd i Windowsregistret. Kassaprogrammet behöver ha valet "SHARP5001" i inställningarna. Då kommunicerar denna mot "namnet" "JENCD" i Windowsregistret. Om detta av någon anledning inte finns kvar i registret går det att importera via registerfilen i detta avsnitt. Säkerställ att kassamodellen är korrekt och att kassalådan kopp...

Kunddisplay visar inte hela bilden på RZ-E3xxx-Serien

Kunddisplay visar inte hela bilden på RZ-E3xxx-Serien Om en kassa som har 13tum kassaskärm och VGA kunddisplay inte visar hela bilden på kundskärmen. - Dra ner zoomfaktorn från 150% till 100% - Ställ in kunddisplayens upplösning till 1024 - Återställ zoomfaktorn från 100% till 150%